Liv

En minimalistisk livsstil vil hjelpe deg med å tilfredsstille din Wanderlust

Å gjøre en studie i utlandet utveksling til England hadde vært et mål for meg for en stund. Jeg søkte på et program på universitetet mitt, og snart gikk jeg ombord på et fly til London. Det var mitt første fly uten mine foreldre, og jeg var jitterende med spenning.

Å studere i utlandet markerte første gang jeg ville bo alene og ville være alene ansvarlig for alle aspekter av budsjettet mitt.

Jeg var på kort sikt student visum, så jeg kunne ikke tjene en inntekt i utlandet; det var bare meg og min svindelende sparekonto i fem måneder. Selv om jeg trodde jeg ikke hadde plass på mitt budsjett for å reise, endte jeg opp i Luxembourg, Italia, Frankrike, Irland og Kroatia.

I året før avreise sparte jeg penger til reise dels ved å jobbe heltid og deltid. Jeg skjønte snart at jeg måtte endre utgiftene mine, slik at en høyere prosentandel av disse lønnsslippene kunne filtreres inn i en sparekonto med tittelen "London".

Jeg gikk gjennom mitt siste kredittkortoppgave og brøt hvert kjøp inn i kategorier som mat, sosiale arrangementer, shopping, gass, dagligvarer og nødvendigheter.

Ser på disse tallene fikk meg til å innse hvor mye jeg virkelig brukte på ting jeg ikke nødvendigvis trenger.

Mine største utgiftskategorier var mat og shopping. For å redusere disse, inviterte jeg venner over i stedet for å gå ut for mat og valgt vanlig kaffe i stedet for karamellmakchiato. Jeg gikk aldri med å shoppe med mindre jeg hadde en handleliste over ting jeg trengte, og jeg minimerte garderoben min til ca 30 varer.

Jeg så ikke på det som å begrense mine utgifter, men heller som å utsette pengene til å tilbringe i løpet av semesteret mitt i utlandet. Siden jeg var universitetsstudent og bare jobbet om sommeren, var minimalisme den eneste måten jeg kunne spare i løpet av semesteret og fortsatt råd til å reise utenlands.

En minimalistisk tilnærming hjalp meg med å spare over $ 2000 ekstra for mitt utveksling og å holde min økonomi i sjakk mens du er i utlandet.

Men minimalisme er mer enn bare et stramt budsjett - det hjelper folk å revurdere sine prioriteringer og nøye overvåke utgiftsvaner.

Lagre før reisen

Minimalisme - eller leve med mindre - betyr å kjøpe og eie mindre ting. En av mennene som stort sett ble kreditert for å gjøre minimalisme populær, Joshua Fields Milburn, slipper 90% av sine eiendeler.

For min fem måneders utveksling, jeg smalret mine eiendeler ned til en 65 pund reisesekkers ryggsekk. Minimalisme introduserte meg til et liv med mindre, og det betydde at jeg brukte betydelig mindre langsiktig. Ved å kvitte seg med ting, følte jeg automatisk mindre tvunget til å kjøpe mer.

Å bli kvitt ting - og ikke kjøpe mer for å erstatte den - ble en lettelse, og jeg begynte å se de økonomiske og mentale fordelene med å leve med mindre.

Jeg begynte å bli minimalistisk ved å sakte redusere mengden ting jeg eide. Jeg går fortsatt gjennom garderoben min hver fjerde måned, tar ut hvert eneste element og spør det grunnleggende minimalistiske spørsmålet, "Gjør dette merverdiavgift eller gi glede til livet mitt?" Med mindre svaret er helhjertet, er det på tide å dele med det aktuelle elementet.

Minimalisme er en perfekt livsstil for de som elsker å reise, da minimalister aldri trenger å bekymre seg for overpakning. Å leve ut av en hypotetisk koffert, eller med en kapsel garderobe, hjalp meg til å bli vant til å leve uten trøsteprodukter og forberedte mine utgifter for et liv med mindre ting og mer mulighet.

Å spare penger raskt er mye enklere når det er færre ting på handlelisten din. Langsiktige økonomiske mål krever at du endrer vaner og tenker annerledes om økonomiske prioriteringer.

Minimalistiske reiseutgifter

Den anslåtte gjennomsnittlige levekostnaden for en utvekslingsstudent (2.700 pund eller $ 3.500) var høyere enn det jeg brukte (mindre enn 1000 pund), så jeg hadde ekstra penger til å reise.

Fordi jeg brukte en ryggsekk, lagret jeg rundt $ 200 til $ 300 i bagasjeavgift. Den gjennomsnittlige utvekslingsstudenten ved universitetet mitt brakte to kofferter som veide over 50 pund hver, og noen studenter betalte over $ 200 i bagasjeavgift for ett fly.

Samlet sett var levekostnadene vesentlig lavere i Europa. Jeg brukte 140 pund ($ 230) på et årlig busspass, og min uk Sim-månedlige mobiltelefonregning var lik $ 27. Reise i Europa er billig - de fleste av flyene jeg bestilte var rundt $ 27. Jeg kjøpte studentrabattkort for min tog- og bussfare som lagret meg 1/3 av hver tur. Jeg har valgt høyt vurderte herberger, tilbringer rundt $ 54 per natt.

Utforsker Europa på et minimalistisk budsjett

Min minimalistiske budsjett tvang meg til å søke etter ubemerkede stier som koster mindre. I stedet for å tilbringe en dag i Milano, tok jeg et tog til en nærliggende by kalt Comosjøen. Jeg tilbrakte dagen avslappende i nærheten av innsjøen, utforske byen og spise gelato.

Ikke å bruke penger tvinger deg til å finne ut nye erfaringer. For eksempel snublet jeg over uventede severdigheter, som en busker synger Macklemore foran en fantastisk kirke.

Hele dagen i Comosjøen og togbilletten kostet meg 20 euro ($ 23). I Milano, da DaVincis siste kveldsmåltid koster $ 26, og en tur til Duomo er $ 30. Selv å utforske Milano ville ha vært dyrere fordi prisene på mat og transport har en tendens til å være høyere i byen.

Etter at jeg kom tilbake til Milano fra Comosjøen, dro jeg til Duomo med min venn etter å ha spist noe på vårt hostel til middag. Vi var i stand til å se Duomo fra utsiden uten noen folkemengder i det hele tatt, reddet penger og så det fullt opplyst om natten.

Du kan tilbringe timer med å se på billige reisetips på blogger og stress over et budsjett, men noen ganger handler det bare om å lære når du går og tilpasser når ting ikke går som planlagt. Jeg gjorde noen feil som kostet meg, som å bestille feil dato for en togbillett - to ganger.

Bor og reiser i utlandet var den mest økonomisk stressende tingen jeg noensinne har gjort. Jeg måtte justere meg til en ny levekostnad og har kontinuerlig store mengder penger på å reise, mens jeg ikke har noen inntekt.

Enhver måte du kan forenkle livet i utlandet, vil hjelpe deg med å tilpasse seg sjokket som følger med å bo på et nytt sted og møte nye utfordringer, økonomisk eller annet. Minimalisme handler ikke om å være begrenset av et strengt budsjett, det er å vedta vaner med utgifter basert på hva du verdsetter.

Kate er en student og frilansskribent fra Edmonton, Canada. Hun har en lang liste over steder å reise til neste og tilbringer for mye tid på å se opp flytilbud.