Liv

Biltur! Hvordan reiste vi 720 mil i en helg for mindre enn $ 300

Redaktørens merknad: Dette innlegget ble opprinnelig publisert i mars 2016.

Jeg ble 30 denne måneden.

I løpet av de siste seks månedene har jeg blitt en voksen veldig fort. Jeg har en heltidsjobb, en lønn, en 401 (k) og en leilighet i et florida samfunn fullt av pensjonister.

Jeg pleide å være kul.

I de siste fire årene bodde kjæresten min Stefan og jeg i høyskoler og hipster byer. Vi ble knust og jakte usannsynlig drømmer. Vi gjorde de typene dårlige beslutninger som fører til gode historier.

Vi bodde uten penger, uten bil for en stund, selv uten et hjem i åtte måneder. Vi sov i USA og spiser kampen for å være sultende artister.

Denne uken, min største kamp, ​​gravdes gjennom Tupperware-kabinettet for å finne lokket som passet til beholderen. Jeg pakket inn lunsjen min.

Vi har en Tupperware skap.

Tretti har aldri skremt meg virkelig. Alder er bare et nummer, og alt det jazz.

Men da fant jeg meg selv å grave gjennom ulike størrelser av matchende grønne plastlokk, tenker, "Vi trenger et system for dette," og 30 slo meg plutselig ganske hardt.

Jeg støttet torsoen min ut av skapet, snappet lokket på lunsjen min og sa til Stefan, "Vi trenger en ferie."

En Penny Hoarder's Road Trip

Jeg ville ikke ha noe ferie. Fly og fine middager og mellomstore hotellrom - det er ting voksne med jobber har råd til.

Men jeg ønsket å gjøre det slik vi pleide å: brøt og uten plan.

Så jeg trakk en seks timers radius rundt vårt Tampa-område hjemme og plukket en destinasjon. Jeg trakk $ 300 ut av banken og fortalte Stefan å rydde helgen.

Vi dro til Savannah, Georgia.

Hvordan vi tok en 720-mile road trip for mindre enn $ 300

Jeg plukket Savannah nesten tilfeldig, for det meste fordi vi aldri hadde vært der.

Jeg visste også at vi kunne kjøre der om seks timer for mindre enn $ 30.

Heldigvis, det viser seg Savannah er også en nydelig historisk by ved kysten av Atlanterhavet.

Det var en nydelig tidlig på våren helg i sørlige staten, ca 70 grader og delvis solrik. Så vi kunne gjøre våre favoritt ting: gå og se på folk.

Men jeg visste at vi måtte gjøre mer enn det. "Vi tok en tur" gjør ikke for en veldig god historie selv om det var billig.

Så jeg dro ut noen få enkle Penny Hoarder-triks for å gjøre turen minneverdig uten å la det ødelegge budsjettet.

• Bruk belønninger for å spare penger på gass.
  • Finn et godt hotell til en billig pris.
  • Bruk kupongsteder for å spare på underholdning og mat.
  • Pakke smart, så vi ikke kjøper ting vi ikke trenger på veien.
  • Finne gratis underholdning.

Vi tok denne helgen biltur 360 miles hjemmefra for en samlet sum på $ 278.64.

Dette er hvordan.

Spar penger på gass

Det vi brukte på gass: $ 44.56

En nøkkelfaktor i prisen på en bilferie er prisen på gass.

Vi brukte disse triksene for å holde gassutgiftene nede:

Kontanter i belønningspoeng

Vi brukte et belønningskort på Winn-Dixie for å banke pennies av en gallon gass på Shell og andre bensinstasjoner hver gang vi kjøpte dagligvarer.

Winn-Dixie-programmet har siden blitt erstattet, men de fleste kjøpekort gir lignende belønninger, selv om butikken din ikke har en proprietær bensinstasjon.

Våre Winn-Dixie drivstoffbelønninger banket 15 cent av hver gallon når vi fylte opp før vi forlot byen.

Kjøp gass i små byer

Unngå bensinstasjoner like ved motorveien hvis du kan.

Vent til du kommer til en liten by, utenfor hovedruten. Gassprisene vil trolig være billigere der på grunn av lavere etterspørsel.

Unngå bensinstasjoner i travle deler av byen også. Eiendom er dyrere der og bensinstasjoner er mindre vanlige, så økt etterspørsel driver prisene opp.

Spar penger på et hotell

Hva vi brukte for to netter på et hotell: $ 131.02

Vi bestiller alle våre hoteller gjennom Hotels.com-appen. Som noen aggregator tilbyr det reduserte rompriser. Det tilbyr også et gratis rom kreditt for hver 10 rom vi bestiller.

Vi booket to netter, fredag ​​til søndag, på en Motel 6 i Pooler, like sør for Savannah.

Prisen var $ 60 per natt, pluss totalt $ 25 i skatt. Vi betalte $ 145 i lommen, men hvis vi trekker ca. 10% for å regne for de gratis rombelønningene vi har tjent, var vår totale kostnad bare 131,02 dollar.

Vi bodde utenfor byen fordi selv rabatterte rom sentrum var minst dobbelt så nattlig.

Med mindre vi finner en morderavtale, booker vi aldri innenfor bygrenser. Det er en biltur. Hva er ekstra 15 minutter å komme seg til sentrum for dagen?

Vi booket gjennom en rabatt hotel aggregator fordi det er billig. Merk at dette kan hemme evnen til å gjøre endringer eller motta tilbakebetaling hvis noe går galt.

Hvis du kan spare penger med reisebelønninger eller medlemskort, anbefaler jeg at du reserverer direkte.

Endelig vil jeg alltid ta sjansen på Motel 6. Lavpris motor inn er sjenert med fasiliteter, men har renovert de fleste steder de siste årene.

Hvis du er kresen, budsjett for et middelklassehotell eller samle reisebelønninger for å spare penger på et merke av høyere kvalitet.

Spar penger å spise ute

Hva vi brukte på mat og drikke: $ 81.06

Mens mange turister er kunnskapsrike nok til å unngå dyre underholdning og suvenirer, er det fortsatt enkelt å blåse budsjettet på mat og drikke - uten å innse det.

Enten det eller du føler at du må holde deg til Dollar-menyen for hele turen.

Du trenger heller ikke å gjøre.

Slik reddet vi penger på mat.

Ikke kjøp snacks på en bensinstasjon, noensinne

De kan bare være noen få dollar om gangen, men næringsbutikk snacks vil spise bort på budsjettet.

Vi pakket flaskevann, chips, kjeks, nøtter og granola barer vi allerede hadde i huset og hoppet over convenience-butikken godbiter.

Snacks er en del av vårt normale dagligvarebudsjett, og dagligvarebutikkprisen er en brøkdel av næringsprisen på veien.

Vi kjøper flaskevann ved saken hjemme. Kostnad: ca $ 3 for 24 flasker. Du betaler mer enn $ 1 per flaske på bensinstasjonen, så det er verdt å laste bilen før du reiser.

Dra nytte av hotellets frokost

Merk om hotellet tilbyr kontinental frokost. For to personer og to morgener, kan det spare $ 10 til $ 20. Besparelsene kan til og med rettferdiggjøre en litt høyere romprisen.

Våre Motel 6 tilbyr ikke frokost, men det hadde gratis kaffe. Det lagret meg om $ 2 hver dag.

Finn sunne alternativer på fastmat restauranter

Vi gjorde en stopp på Chick-fil-A fredag ​​kveld, fordi ... biltur gjennom Sør.

Kjent for sin deilige stekte kylling, tilbyr restauranten også lettere billettpris til sammenlignbare priser. Du kan få fruktkopper, parfaits, wraps og salater på farten.

Utenfor Sør, er Subway vår go-to fastmat restaurant hvor vi kan finne sunnere alternativer og få nok mat til to måltider hver for rundt $ 10.

Før du stopper for fastmat, søk etter kuponger og last ned restaurantens app. Mange selskaper tilbyr en freebie bare for å laste ned appen eller bli med i e-postlister.

Finn rimelige lokale restauranter

Til lunsj og middag på lørdag brukte vi Yelp og Groupon til å oppdage lokale bedrifter og spare penger.

I en hvilken som helst by skurer jeg alltid på Yelp i kategorien "spisestue" for å finne billig mat utenfor banket banen. Lokale spisesteder tilbyr vanligvis noe for alle, med de fleste elementer som koster mindre enn $ 10. Du kan også bruke denne søketeknikken til å finne billige restauranter når du reiser.

Vi spiste lunsj på Henry's Restaurant i Savannah historiske distrikt for $ 23, inkludert tips.

Til middag valgte vi Aroy Jung, et asiatisk fusjonssted sentrum som siden har stengt. Det tilbys en Groupon på $ 14 for $ 22 verdt av mat, som var nok for to personer.

Vår bestilling var bare $ 1,54 ekstra, så vi hadde en date-natt-verdig middag for totalt $ 20.54, inkludert tips.

(P.S. Nyt Groupon-besparelsene dine, men husk å tips på hele beløpet!)

Hopp over alkohol eller ta med deg selv

Et stort besparelsespunkt for oss var ikke å drikke. Vi frata ikke det for å spare penger; vi drikker sjelden.

Hvis du gjør det, og du skal på ferie, foreslår at du hopper over det, er det sannsynligvis ikke realistisk råd.

Men du trenger ikke å blåse budsjettet ditt på sprit.

Ta et tips fra dine høyskole dager og drikk hjemme før du går ut. Lager opp på en matbutikk eller til og med en nærbutikk når du kommer til byen i stedet for i baren.

Hvis alkohol er billigere i staten enn på destinasjonen, ta den med deg. Bare vær bevisst på lover om å transportere alkohol over statslinjer.

Også, bestille smart i baren. For eksempel var favorittdrinken min "gin på steinene med et sprut av olivenjuice." Det er en skitten martini over is, men det koster vanligvis ca 30% mindre da jeg bestilte den på denne måten.

Å si "martini" koster penger - og du er fast med det goofy glasset.

Alle fortalte, dette var våre matkostnader:

• $ 13.31 til middag på fredag ​​på Chick-fil-A
  • $ 23 for brunsj på lørdag på Henry's
  • $ 20.54 til middag på lørdag på Aroy Jung med Groupon
  • $ 20,80 til frokost / lunsj på søndag på Waffle House (fordi ... biltur i Sør)
  • $ 3.41 for kaffe og drikke på veien søndag ettermiddag

Finn gratis underholdning

Hva vi brukte på underholdning: $ 14

Hva vi brukte på parkering: $ 8

Vi fant det meste gratis underholdning.

Vi betalte bare $ 7 hver for å komme inn i nasjonalmonumentet Fort Pulaski, pluss $ 8 totalt for parkering på stranden og sentrum.

Selv med den lave prisen på denne turen, er jeg cringing på hva vi betalte for parkering. Vi ville ha lagret $ 5 hvis vi ikke kjørte sent for vår middag reservasjon - så planlegge fremover!

Her er det vi gjorde gratis i Savannah:

• Toured The Historic District
  • Gikk og vinduet handlet på River Street
  • Så Atlanterhavet på stranden på Tybee Island
  • Besøkte den historiske Bonaventure kirkegården

Vi fant tonnevis av gratis ting anbefalt av mange turiststeder. Men vi kunne ikke pakke alt sammen til en dag.

Uansett hvor du er på vei, start med å søke "gratis ting å gjøre i [den byen]," og du finner mange interessante ting du kanskje ikke har forestilt deg.

Også gå offline og bare spør lokalbefolkningen. De får innsikt i steder og arrangementer som ikke er pakket med turister - noe som vil være billigere.

Plukk opp en lokal avis. Weeklies er ofte gratis i bokser rundt i byen eller på ditt hotell. Bla gjennom dem for lokale trivia netter, åpne mics og andre gratis hendelser reisesider kan ignorere.

Dana Sitar (@danasitar) er en stabforfatter på The Penny Hoarder. Hun er skrevet for Huffington Post, Entrepreneur.com, Writer's Digest og mer.