Liv

Denne kvinnen tok en måned-lang tur til Spania for mindre enn $ 3K - Slik er det

Jeg tilbrakte en måned i Barcelona, ​​Spania, for mindre enn $ 3000.

Det er inkludert flybillett, losji, all min mat ... alt.

Og i tilfelle du lurer på, tok jeg det ikke lett. Jeg så et € 41,50 flamenco show og en Lorde konsert som bare var litt billigere. Jeg tok en weekend tur opp til Cadaques og Figueres, Dali stomping begrunnelse, noe som betyr for et par netter jeg faktisk betalt for overnatting to ganger. Jeg spiste en virkelig bemerkelsesverdig mengde mat og drakk en enda mer bemerkelsesverdig mengde utrolig vin.

Jeg fikk ikke en, men to mani-pedis. Med shellac. (Jeg vet. Sue meg.)

Hvordan tilbringe tid utenlands uten å bruke besparelsene dine

Ikke misforstå: Jeg vet at $ 3000 ikke akkurat er små penger. Vi snakker fortsatt om en stor investering.

Men vurderer at du kan bruke nesten en tredjedel av det jeg gjorde for en feriepakke med bare seks netter - og ikke med det meste av maten eller sightseeing - Jeg skal fortsette å ringe min $ 2,938.87 totalt en episk seier, spesielt siden jeg brukte nesten like mye på bare en uke i Irland for et år siden.

Her er den nøyaktige sammenbruddet.

Flybillett: $ 6,00 (ikke en skrivefeil)

Lodging: $ 1,166.18 (28 netter i Barcelona, ​​to netter i Cadaques)

Dagligvarer og nødvendigheter: $461.46

Mat, drikke og kaffe (ikke-hjemmelagede måltider): $453.76

Turer, sightseeing og show: $238.17

Komme rundt - inkludert all offentlig transport, drosjer og tog: $229.51

Ett måneders treningsmedlemskap: $45.28

Gaver og korrespondanse: $41.55

Nails / salong: $ 107.97 (jeg vet, jeg er den verste)

Ting jeg virkelig ønsker at jeg ikke kjøpte (se nedenfor): $188.99

GRAND TOTAL: $ 2,938.87

Ikke dårlig, vil du ikke si?

La oss se på hva jeg gjorde riktig - og hva jeg kunne ha gjort bedre.

Vinner og reiser Hacking Secrets

Her er de viktigste måtene jeg med hell lagret hauger på mitt internasjonale eventyr.

Flybillett

Dette er åpenbart min største besparelse. Jeg kunne lett ha brukt en tredjedel av min totale på denne utgiften alene.

Men Jeg betalte for min transatlantiske flytur med hyppige flyger miles, bare å måtte hoste opp kontanter for ikke-omsettelige, carrier-pålagte avgifter som utgjorde til en heaping $ 6,00 (på nesen!).

Jeg samler miles ved å kjøpe alt - helt alt, fra dagligvarer til min mobiltelefonregning - på et reisebelønninger kredittkort som tildeler meg minst en kilometer, og noen ganger mer, for hver dollar jeg bruker. Dette er en fantastisk måte å rakke opp miles raskt, forutsatt at du alltid betaler kortet ned til $ 0 hver eneste måned for å unngå å betale noen renter.

Har Iffy kreditt eller en tendens til å overføre? Ikke bekymre deg - det er mange måter å tjene miles uten å bruke kredittkort også.

Lodging

Selv om dette var det viktigste elementet i reisebudget på over $ 1000, er det fortsatt ikke en dårlig total for en kombinert 30 overnattinger.

Jeg bruker Airbnb for å finne unikt og rimelig innkvartering, og også for å sikre at jeg har en privat plass med WiFi (slik at jeg kan jobbe) og et kjøkken (slik at jeg kan senke min matregning). Du kan gjøre enda bedre hvis du er mindre av en delikat blomst som jeg er; Jeg vil bare ikke dele min soveplass og vil bare sjelden sette opp med en kamerat. (Hva kan jeg si? Introversion har sine kostnader.)

Men hvis du er mer bedrivende - eller i det minste tolerant - enn denne misantropen, det er tonnevis av budsjett reise overnatting alternativer å velge fra.

For eksempel tilbyr mange herberger senger i felles sovesaler som starter rundt $ 10 per natt, og du kan også se på gratis losji gjennom Couchsurfing. Du kan til og med være i stand til å få det beste fra begge verdener hvis du kan finne en husholdningsgig: Personvern uten kostnad.

Hvis du * gjør * gå på Airbnb-ruten, vær imidlertid oppmerksom på det mange oppføringer har bratte rabatter (i størrelsesorden 25% rabatt eller mer) for reisende som bor i lengre perioder - si, en uke eller en måned - så det kan være fordelaktig å prøve å forlenge ferien.

Som er også viktig for ...

Sightseeing

Du vil bli overrasket over hvor mye du kan spare bare ved å blande din sightseeingplan. I Barcelona, Jeg kom inn i Picasso-museet, den Byhistorisk museum, og National Catalonian Art Museum gratis fordi jeg ventet på ukentlig gratis inngangsvinduer, sparer totalt nesten $ 40.

Selvfølgelig, hvis du bare har et par dager, vil din reiserute være mindre fleksibel. Men det er også gratis å ha på nesten alle mål, uansett når du går.

For eksempel var en av mine favorittdeler av mitt opphold i Spania en tur til stranden, hvor jeg ble overrasket over å finne fistfuls av sjøglass. Det var helt magisk og helt gratis - og hvis jeg bestemmer meg for å selge mine suvenirer, kunne jeg til og med vinne!

Mat

En del av grunnen til at jeg elsker Airbnb er fordi du kan filtrere etter steder som har et kjøkken. Jeg spiste det store flertallet av måltidene mine hjemme.

Og igjen, min matbutikk totalt kunne ha vært lavere, men jeg er en av de lavkarbo-folkene, noe som betyr at jeg ikke bare kunne falle tilbake på uendelige pasta- og riskaker.

Det er trygt å si at du kan spise i utlandet for en brøkdel av det jeg betalte hvis du ikke er så opptatt av makronæringsstoffer som jeg er. (Du vil sannsynligvis ikke trenge å skille ut femti dollar for et treningsmedlemskap, mens jeg ikke kan leve uten en. I hvert fall vektløfting er fortsatt billigere enn terapi!)

Ett ord om billige proteinkilder hvis du ikke bare vil karbohydrere hele tiden: egg. Gloriously billige, deilige egg som, i Spania, minst, trenger ikke engang å bli kjølt. Jeg spiste bokstavelig talt tre leiligheter av egg i løpet av måneden.

Rom for forbedring

Jeg gjorde mye riktig, men det er ganske mange ting jeg kunne ha gjort bedre - og som ville ha presset min reise totalt enda lavere.

Minibanker

Jeg skiller dem ikke ut i de ovennevnte totalene, som inkluderer både kontanter og kortkjøp, men Jeg endte opp med å betale $ 20,99 i minibanker.

Selv om jeg brukte de "riktige" minibankene - de som min hjembank anerkjenner som internasjonale partnere - skjønte jeg ikke at jeg ville bli vurdert en 3% tilleggsavgift på hvilken som helst utenlandsk valuta jeg tar ut utenlands. Hadde jeg visst, ville jeg ha brukt penger sjeldnere og ville ha tatt mer av det ut av gangen.

(Mens du alltid må betale noe ekstra for å bytte dollar til euro, kunne jeg ha bestilt mer før jeg dro under den flat $ 7,89 "håndteringsavgiften" mine bankgebyrer.)

drosjer

Åpenbart er det å velge offentlig transport alltid billigere enn å ta en taxi, i alle fall hvis du reiser alene.

Dessverre, en dum feil på min side - ikke å huske min chipkortets PIN-kode - betydde at jeg var tvunget til å ta en € 50 cab ride så snart jeg landet. Jeg endte også med å ta taxi rides hjem fra Lorde konserten (nærmeste buss hadde stoppet kjører, og jeg ville ikke gå alene for en time ved midnatt) og til en attraksjon som billetten krevde jeg være der på en bestemt tid (jeg planla ikke godt nok og ville vært sent via metro).

Nesten alt dette kunne vært unngått hvis jeg bare hadde forberedt og planlagt mer flittig. Faktisk ville min totale transittkostnad ha vært mindre enn $ 50.

Internasjonal frakt

Det er ikke billig, gutta. Ikke i det hele tatt.

Du vet at sjøglass jeg nevnte ovenfor? Jeg bestemte meg for å sende noe av det, sammen med et postkort, til foreldrene mine i St. Augustine, Florida. Jeg vil ikke prøve min galte spansk på den vanlige P.O. Jeg dro til en Postkasser, Etc. og sett alt i en liten konvolutt.

Sende den eney-weensy-pakken kostet meg, seriøst, ca $ 40. Som en påminnelse er det omtrent $ 34 mer enn jeg har betalt for å sende meg selv til Europa, og pakken veide rundt 0,5% av det jeg gjør.

Unngå å sende ting hjem til enhver pris. Å ta med en ekstra bag å sjekke, vil nesten alltid være billigere, selv med bagasjeavgift - og det lar deg bringe hjem som er vanskelig å sende godsaker som vin og olivenolje. Bare pakk dem godt i myke klær!

Spise (og drikke) ut

Jeg hadde det bra med å spise hjemme i de første tjue dager, men da gjorde jeg på en eller annen måte effektivt DOBBELT min total på morsom måltider i den siste uken.

Jeg vet ikke hvorfor jeg fikk loosey-goosey i siste øyeblikk, men, ja, gjør det ikke.

En annen ting: Min Airbnb var fantastisk på mange måter, men jeg var forferdet over å oppdage at den ikke hadde en måte å brygge kaffe på. Og for en java fiend som meg, ville en kapsel med øyeblikkelig Nescafe bare ikke kutte den. (Hvorfor liker europeer slike ting så mye?)

Jeg endte opp med å bruke rundt $ 60 på å støtte min koffein vane på kaffebarer - en enkel mengde å barbere av toppen hvis jeg bare hadde bitt på kulen og borte kaldt kalkun.

Ting jeg virkelig ønske jeg ikke kjøpte: En advarsel

Noen av pengene som inngår i denne kategorien kommer fra tilfeldige ekstramateriale: En paraply foisted på meg av en gateleverandør; $ 7 og endre jeg bortkastet da jeg avbrutt en Airbnb. Det var dumt å tro at jeg ville ha tid (og ærlig talt disiplin) for å sjekke Henry David Thoreaus lange "Walden" av listen min i utlandet.

Men den største delen - over $ 150 av det - kommer fra min utrolig tvilsomme beslutning om å kjøpe ikke en, men to par sko. Sko. Hva er verre, € 15 paret sandaler jeg kjøpte begynte å falle fra hverandre, ikke tre dager senere, noe som tvinger meg til å hobble, smekker hjemme før de kaster dem bort. Det andre paret holder opp, men de gir meg absolutt for mange blærer til å ha på det vanlige.

Så jeg antar at et stykke salvie reise råd jeg har er bare, som ... ikke kjøp sko.

Strålende, ikke sant?

God tur!

Jamie Cattanach (@jamiecattanach) har skrevet for VinePair, SELF, Ms. Magazine, Veier og kongedømmer, The Write Life, Barclaycard's Travel Blog, Santander Banks Prosper og Thrive og andre utsalgssteder. Hennes skriving fokuserer på mat, vin, reise og sparsommelighet.