Liv

For dyrt å reise over hele landet? Tenk igjen. Vi gjorde det for rundt $ 300

I fjor kjørte jeg fra Florida til California og tilbake med min mann og hund. Vi kjørte over Golden Gate Bridge og Blue Ridge Parkway, alt om to måneder og for bare noen få hundre dollar.

Vår rute var ikke noe mer enn et grovt omriss med bare ett mål i tankene: komme til vestkysten og tilbake om to måneder. Vi så solnedgangen på røde fjell mot Rio Grande i New Mexico. Vi hiked under aspetrærne for å oppdage fossefall i Utah. Vi dyppet tærne i akvamarinvannet i Stillehavet og så på bølgebrytelsen på klippene i Big Sur, California.

Enten du har noen få måneder eller noen dager, er det ikke så dyrt å ta en langrennstur som du tror. Her er noen tips for scoping ut Amerika Beautiful på et budsjett eventyr.

1. Lei gratis

I juli gikk jeg til toppen av et fjell i de fortsatt snødekte Rockies etter å ha overnattet rundt et bål. Jeg sovnet til lyden av fjellvann som rushet gjennom bekken ved siden av teltet mitt, og jeg våknet opp til solen som spillte gjennom furutrærne. Etter frokost dro jeg bilen min på campingplassen og tilbrakte dagen med fotturer.

Fjellinnkvartering med utsikt over sjøen og tilgang til trailheads kan koste hundrevis av dollar per natt. Men dette stedet - og mange andre liker det - er på offentlig land, så jeg måtte ikke bruke en krone.

Å bo på landet av det frie kan være, vel, gratis. Fordi så mye av Amerika er offentlig land, kan du leir mye på det for absolutt ingenting. Noen av de hyggeligste campingopplevelsene jeg har hatt var i nasjonale skoger og offentlige land.

Jeg brukte Freecampsites.net som min trofaste guide på mange en natt under reisen. Bare skriv inn en postnummer eller navnet på en by, og du får en liste over nærmeste gratis campingplasser. Mange av nettstedene nevnt inkluderer fasiliteter som brann ringer, piknikbord og til og med toaletter!

Sørg for å ringe eller besøke nettsiden til nasjonalskogen eller Bureau of Land Management-kontoret som overvåker nettstedet for å sjekke ut veiforholdene, sørg for at det ikke er noe forbud mot brann og finn ut den beste måten å komme til nettstedet. Husk: la ikke spor!

2. Kjøp en National Parks Pass

Jeg hadde mange førstegang på turen. Jeg så på Old Faithful utbrudd i Yellowstone. Jeg krypterte bergarter under en foss i Yosemite. Jeg stod på en hylle på nordkysten av Grand Canyon.

Hadde jeg betalt $ 30 inngangsbilletten for hver park hver for seg, ville jeg ha brukt $ 360. I stedet investerte jeg $ 80 i et årlig nasjonalparkspass. Det betalte for seg selv etter bare tre av de tolv gangene jeg brukte den.

Fordi så mange nasjonalparker grenser til nasjonale skoger, kan du ta den drømmeferien i villmarken uten å måtte skille ut hundrevis av dollar for boliger.

For en pittoresk ferie til Yosemite, leir ut i Stanislaus National Forest på Hardin Flat Road, bare en halv time sørvest for parkens Hetch Hetchy inngang. Jo tidligere du kommer til parken, desto mindre tid må du tilbringe i trafikkorker! (Stol på meg.)

3. Couchsurf

Campingplasser har sine forbehold. Noen kan være vanskelig å få tilgang til uten firehjulstrekk. Andre kan være stengt for sesongen eller på grunn av dårlig vær. Det er også vanskelig å finne gratis camping rett utenfor en by. Og selvfølgelig er camping ikke for alle.

I universitetsbyen Provo i Utah var jeg i stand til å realisere barndomsdrømmen om å sove i et trehus. Ikke bare noen treehouse, men en fire-etasjers treehouse komplett med en stue og flere soverom. Det massive treet vokste fra jorden av en hektar matskog dyrket av eieren av eiendommen. Hun er bare en av mange hyggelige sjeler som låner ut senger og rom gratis via nettstedet couchsurfing.com.

Jeg innrømmer, først var jeg skeptisk til ideen om å sove på en fremmed sted. Tross alt, hvem tilbyr opp sitt hjem gratis?

Men jeg brukte nettstedet seks ganger på turen og hadde bare en merkelig opplevelse: Det var med en vert som var litt for ivrig etter å planlegge reiseplanen min neste dag. Uheldig pushiness til side, gjennom deres råd og råd fra mine andre verter, var jeg i stand til å lære om alle slags gratis lokal kunst og underholdning.

4. WWOOFing

I en uke våknet jeg opp i Nord-California på en seng i en stall til lyden av en hanehane. Jeg startet dagene mine ved å samle egg fra et kyllingskap, og brukte dem til å lage en felles frokost for et frivillig mannskap. Som meg, hadde de meldt seg til å frivillig på en økologisk gård gjennom Worldwide Opportunities on Organic Farms, eller WWOOF.

Har du ikke oppdrettsopplevelse? Det er ok - det gjorde jeg heller ikke. Mange bønder på WWOOF-nettverket er glade for å få hjelpen, og mange vil la deg jobbe i bytte for mat og et sted å bo.

På gården i California brukte jeg min bakekompetanse for å lage godbiter for gården. Jeg lærte også å melkere en geit! På en gård i Idaho valgte jeg jordbær og hjalp på bondenes markeder. Hvis frivillighet er din ting, og du er en fan av fri reise og ute, er WWOOFing et must.

5. Gå dagligvarebutikk

Ingenting vil spise gjennom budsjettet ditt som å spise ute. Jeg lagret en formue (og noen kalorier) ved å gå til matbutikken og lage mine egne måltider.

For magre, proteinrike måltider lagde jeg opp på salatgrønt, som jeg lagret i min billige og pålitelige kjøler. Jeg lager også opp på bønner.Jeg pisket opp hjertelige måltider som søtpotet og kikertrær curry med min gamle campingovn.

Hvis du ikke allerede eier en campingovn, kan du finne en på eBay eller Craigslist for under $ 50.

6. Spar penger for gass

Jeg tilbrakte flertallet av min turbudsjett på drivstoff. Jeg mistet tellingen av hvor mange ganger jeg fylte bensintanken min.

Så sørg for å kjøpe litt øyeblikkelig kaffe i bulk før du går, hopp over Starbucks, og lagre pengene dine for Shell, som tilbyr et praktisk drivstoffbelønningsprogram.

7. ... Og en gang i en-livstid Splurges

Etter å ha bodd i New York og spist noen av verdens beste pizza, gjorde jeg det til en bøtte liste mål å komme til Chicago og bestemme meg selv hvilken by virkelig har den beste pizzaen.

Så tok jeg en 14-timers omvei fra Colorado til Chicago utelukkende med det formål å prøve byens fineste. Jeg tilbrakte minst en time å lese anmeldelser på de øverste pizza stedene før du velger Pequod i Lincoln Park.

For rundt $ 30 deler min mann og jeg en pepperoni og pølsepai, en ordre av hvitløkbrød og to øl. Det var den dyreste matkjøpet av vår tur, og det var verdt hver mil og hvert øre.

Folk kalte meg gal for å sette meg der ute i den naturlige og sosiale villmarken, men bytte teltputer og krasjputer til hotellrom sparte ikke bare meg penger - det gjorde meg setter pris på Amerika på bakkenivå. Så for din neste tur, hopp over fancy overnattingssteder og nyt opplevelsen.

Cat Modlin-Jackson er frilansskribent og naturelskere som bor for å redde, så hun kan reise verden og spise deilig mat. Hun er tante av to nieser og fire nevøer som følger eventyrene sine på Instagram @wheresauntcatie.